sunnuntai 12. maaliskuuta 2017

Kesäksi parvekkeelle

Kevät ja kesäkin lähenevät kovaa vauhtia. Olenkin alkanut pohtia, mitä kokeilisin tänä vuonna kasvattaa lasitetulla parvekkeellani. Olen useampana vuonna kokeillut erilaisia kasveja ja kukkia. Jotkut ovat olleet ehdottomia suosikkeja ja toisia ei tarvitse enää uudestaan kasvattaa.

Omia suosikkeja ovat olleet kirsikkatomaatti, joka on toistaiseksi menestynyt hyvin omalla parvekkeellani. Tänä vuonna olen suunnitellut kokeilevani ehkä parveketomaattia tai amppelitomaattia.

Toinen suosikkini oli viime vuoden kokemuksen perusteella napostelupaprika, joka tuotti tasaiseen tahtiin pieniä naposteltavia paprikoita. Ja pysyi hyvänä pitkälle syksyyn.

Lisäksi olen kasvattanut salaattia, joka on menestynyt myös hyvin. Lasitetulta parvekkeella satoa on riittänyt joku vuosi pitkäänkin, kun olen kylvänyt salaatin uudestaan kesän kuluessa.Yrteistä myös ruohosipuli ja persilja ovat kuuluneet parvekkeella kasvaviin kasveihini.

Lisäksi olen kokeillut mansikkaa, mutta yksi mansikantaimi ei tuottanut kovin paljon satoa. Joten mansikka ei ole päässyt uudestaan parvekkeelle.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti