lauantai 28. lokakuuta 2017

Näillä neulon

Olen viimeaikoina tehnyt hieman siivoustyötä ja yrittänyt samalla järjestellä valtavaa lankamäärää, joka omista kaapeista löytyy. Samalla on tullut siivottua puikkoja ja muuta tarviketta. Ajattelinkin nyt hieman kuvata, millaisia tarvikkeita neulomiseen liittyen minulta löytyy. Lankoja en kuitenkaan tässä lähde kuvaamaan.

Puikkoja löytyy tietysti monenlaista. Minulla on pitkiä puikkoja, sukkapuikkoja ja pyöröpuikkoja. Puikkoja on metallista, bambusta ja löytyy yhdet puikot koivustakin. Minun suosikkipuikot ovat ehdottomasti metallipuikot, ainakin omien kokeilujen perusteella. Pitkille puikoille olen tehnyt myös puikkopussin, jossa niitä säilytän. Sukkapuikoille samanlainen puikkopussi on ompeluvaiheessa vielä. Sukkapuikkoja löytyy myös parissa eri mitassa. 









Sitten minulta löytyy muutama erilainen puikkomitta, jolla voi siis tarkistaa puikkojen koon. Erityisesti sitä tulee käytettyä sukkapuikkojen mittaamiseen.



Sen lisäksi löytyy tietysti sakset, neulat lankojen päättelyyn ja mittanauha. Nämä ylläolevat tarvikkeet ovat riittäneet minulle toistaiseksi ihan hyvin. Ja näillä pääsee hyvin neulomisen alkuun. 



Löytyykö teiltä muita tarvikkeita? Jos niin olisi kiva kuulla millaisia ja kokemuksia asiasta :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti